środa, 31 sierpnia 2011

Z działu Recenzje: Maciej Wołodko, Blog Day 2011


"Ten blog to nie tylko zapis dzikiej urody Gór Izerskich. Piękne zdjęcia grzybów, żuczków czy drzew sąsiadują tu z udanymi seriami reportażowymi. W jednej z nich, zatytułowanej "z cyklu portrety", autor bloga przedstawia nam np. współczesnych mieszkańców Izerów. W innej, "z cyklu ślady" - pokazuje okruchy pamięci pozostałe po mieszkańcach tych ziem, którzy odeszli. Jak w fotograficznej pigułce, odbijają się tu przemijanie, kruche piękno i... Chyba coś więcej. Czy to trudno uchwytna istota Dolnego Śląska? "Najstarsze drzewa" ujęły mnie pod wieloma względami. Pasją odkrywania lokalnej historii, niezwykłym okiem do detali, dostrzeganiem tego, co dla innych być może byłoby niezauważalne. A kiedy odkryłem jeszcze zapisany drobnym druczkiem subtytuł bloga - From Silesia, the center of the World - wiedziałem już, że będę zaglądał tu częściej. Od ścisłej czołówki konkursu dzielą go co prawda niedoskonałości techniczne - takie jak dosyć trudna nawigacja. Zróżnicowane opinie towarzyszyły nam ocenie kompozycji bloga i efektu pierwszego wrażenia (duże, dominujące zdjęcie). Nie zmiania to faktu, że "Najstarsze drzewa" przenoszą czytelnika w świat absolutnej magii. Słowa "Góry Izerskie" nabierają nagle emocji, treści, barw. Przyznam, że bardzo chciałem, aby do konkursu zgłoszony został równie dobry blog regionalny spoza Wrocławia. "Najstarsze drzewa" stały się dla mnie jednym z najważniejszych odkryć Blog Day 2011." 
[http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,10205838,Blog_Day_2011__Znamy_najlepsze_dolnoslaskie_blogi.html?as=4&startsz=x]


Dziękujemy :-))

1 komentarz:

  1. czytałam wtedy, czytam teraz i przyznaję 100% racji. Odkrywasz magię.

    OdpowiedzUsuń