sobota, 15 sierpnia 2015

Buria mgłoju nieba krojet wichry snieżnyje krutia to kak zwier' ana zawojet to zaplaciet kak ditia To pa krowlie abwietszałaj wdrug sałomaj zaszumit to kak putnik zapazdałyj k nam w akoszka zastucit nasza wietchaja łaczuszka i piecial'na i tiemna szto że ty maja staruszka priumołkla u akna ili buri zawywaniem ty moj drug utamliena ili driemliesz' pad żużan'e swajewo wierietiena wyp'om dobraja padrużka biednaj junasti majej wyp'om s gor'a gdie że krużka sjercu budiet wiesjeliej spoj mnie piesniu kak s'nica ticha za moriem żyła spoj mnie piesniu kak diewica za wadoj pautru szła buria mgłoju nieba krojet wichry snieżnyje krutia to kak zwier' ana zawojet to zapłaciet kak ditia wyp'om dobraja padrużka biednaj junasti majej wypiom s goria gdie że krużka sjercu budiet wiesjeliej (Ludwika)





21 komentarzy:

  1. Z całego serca dziękuję za tekst tego wiersza!!!! W pamięci została mi tylko pierwsza zwrotka! dziadek Józef :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, czy może Pan napisac coś więcej na temat tego wiersza i języka w którym został napisany.

      Usuń
    2. Piękny wiersz, pamiętam jeszcze z czasów liceum.Bardzo dziękuję za zamieszczenie.
      Pozdrawiam serdecznie💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

      Usuń
    3. lermontov rosyjski

      Usuń
    4. Pamiętam ze szkoły

      Usuń
  2. Bardzo chcę znać autora tego wiersza może ktoś wie? będę wdzięczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleksander Puszkin: https://literatura.wywrota.pl/wiersz-klasyka/44178-aleksander-puszkin-wieczor-zimowy.html

      Usuń
    2. Dienkujem za spoomnienia tego wierszu z z Technikum Ekonomiczne , pozostal mi wpamienci,tylko pare slo mi brakowalo , penny wiersz. W spomnienia z szkolnych.

      Usuń
    3. Też uczyłem się tego wiersza i trochę pamiętam. Jest naprawdę piękny

      Usuń
  3. Piekny wiersz,uczylam się go 60 lat temu ale 2 pierwsze zwrotmi do teraz pamiętam.Autorem tego wiersza jest oczywiście Aleksander Puszkin.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja pamiętam ten wiersz,uczyłam się go na pamięć w 7 klasie szkoły podstawowej. Bardzo lubiłam język rosyjski,większość słów pamiętam do dzisiaj chociaż nie mam potrzeby z nich korzystać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze jest cudny wiersz S.Jesienina pt. Brzoza. Biełaja bierioza pod moim oknom....

    OdpowiedzUsuń
  6. Też pamiętam ten wiersz a uczyłam się go 62 lata temu utkwił mi w pamięci ponieważ często go myślach powtarzałam




    OdpowiedzUsuń
  7. Dziwne bo też mi się pęta a uczyłem się go 70 lat temu, drugi to Wołk i jagnionok

    OdpowiedzUsuń
  8. My Polacy język rosyjski uważamy za język Stalina i Lenina A przecież to język Dostojewskiego, Puszkina ,język pięknej rosyjskiej kultury

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem też z tych co to niemal 60 lat temu powtarzali w szkole te jakze piekne strofy a w pamieci pozostala jedynie pierwsza zwrotka.W pamięci pozostała jeszcze inny : pa darogie zimnoj skucznoj trojka borzaja bieżit kałakolczik adnazwucznyj utamitelno gremit.....to właśnie piękny język WIELKICH ROSJAN a nie Stalina i mu podobnych

    OdpowiedzUsuń
  10. Pamiętam do dziś na pamięć, ale tylko dwie zwrotki, pewnie tylko tyle było w książce do j. rosyjskiego...

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękny wiersz, który zapamiętałem. Jest również melodia do tego wiersza Puszkina i powstała piękna piosenka.

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczny wiersz, piękna treść, niezapomniane wspomnienia z lat dziecięcych 1951 roku. Z przyjemnością uczyliśmy się tego wiersza w 2-giej klasie Technikum Knarskiego

    OdpowiedzUsuń
  13. Tego wiersza uczyła się moja mama w liceum dla pracujacych.A ja z nią.Bezblednie pamietam dwie trzecie i autora.Piekny jezyk wspaniała kultúra.
    Szkoda,że polityka niszczy wszystko co piekne.

    OdpowiedzUsuń